اسباب بازی فکری آموزشی برای کودک 5 ساله

اسباب بازی های فکری و آموزشی بهترین وسایل برای رشد روانی اجتماعی در کودکان 5 ساله می باشند که در حال حاضر با شیوه های نوین و بسیار خلاقانه ای طراحی شده و به بازار عرضه می گردند.
اسباب بازی های فکری بر روی ذهن و حتی سلامت جسمی کودکان تاثیری بسیار بالا می گذارند به همین علت طرح های بسیار جذابی از این نوع وسایل فکری توسط معتبر ترین مراکز عرضه می شود جالب است که کمی در پوشاک کودک نیلی بیشتر بخوانیم.

کودکان در سنین 5 سالگی به خاطر شرایط جسمی و روحی دوست دارند که با یک نفر همبازی شوند یعنی از بازی های تک نفره رو به بازی های دونفره یا سه نفره می آورند به همین خاطر اسباب بازی هایی که برای این رده سنی تولید و طراحی می شوند اغلب از نوع دو نفره می باشند.
از جمله رفتار های دیگری که کودکان در سنین 5 سالگی مشتاق به انجامش هستند سر در آوردن از کار بزرگتر ها می باشد که والدین می توانند در قالب بازی این حس کودک را ارضا کنند بدین شکل که مادر هنگام آشپزی اجازه دهد کودک به وسایل دست بزند و یا اینکه مادر به فرزندش بشقابی بدهد و از او بخواهد درون بشقاب میوه بچیند و برای پدرش ببرد.
این قبیل کارها از نظر بزرگسالان امری عادی است اما از نگاه یک کودک 5 ساله یک بازی بسیار جذاب خواهد بود در این میان نگاهی هم به پوشاک کودک هم بی اندازیم.
یکی دیگر از بهترین روش ها برای رشد مطلوب کودک در 5 سالگی استفاده از اسباب بازی های فکری آموزشی می باشد چراکه فرد در سن 5 سال مشتاق به یادگیری است و مهارت یادگیری در وی بسیار بالا می باشد. برخی از اسباب بازی های فکری در نوع آموزشی عبارتند از بازی های رابطه را پیدا کن یا آموزش اعداد با تاس و سایر لوازم که در تمامی این بازی ها کودک فکرش را درگیر کرده و از نظر اجتماعی هم رشد خوبی خواهد داشت