اسکاج بافتنی سوزنی که هرگز خراب نمی شود

اسکاج بافتنی سوزنی یک ماده کمکی برای تمیز کردن است که از مواد نرم و متخلخل ساخته شده است. اسفنج‌ها که معمولاً برای تمیز کردن سطوح غیرقابل نفوذ استفاده می‌شوند، به ویژه در جذب آب و محلول‌های مبتنی بر آب خوب هستند.

در اصل از اسفنج های دریایی طبیعی ساخته شده اند، اما امروزه بیشتر از مواد مصنوعی ساخته می شوند اولین مرجع اسفنج های مورد استفاده برای بهداشت به یونان باستان برمی گردد. شرکت کنندگان در بازی های المپیک قبل از مسابقه خود را با اسفنج های دریایی آغشته به روغن زیتون یا عطر حمام کردند.

در کتاب ادیسه اثر هومر شاعر یونانی، خدای هفائستوس دست‌ها، صورت و سینه‌اش را با اسفنج دریایی تمیز می‌کند و خادمان کاخ اودیسه نیز پس از صرف غذا که خواستگاران پنه‌لوپه در آنجا می‌خوردند، از اسفنج‌های دریایی برای تمیز کردن میزها استفاده می‌کردند.

فیلسوفان یونانی ارسطو و افلاطون نیز در آثار خود از اسفنج های دریایی در هر دو زمینه علمی و تاریخی یاد کرده اند یونانیان و رومیان باستان نیز از اسفنج‌های دریایی که به چوب بسته می‌شد برای بهداشت مقعدی استفاده می‌کردند، ابزاری به نام xylospongium، و آنها را با آب دریا می‌شستند.

رومیان باستان نیز از اسفنج های دریایی به طور گسترده برای بهداشت و مصارف دیگر استفاده می کردند. اعتقاد به اینکه اسفنج ها دارای خواص درمانی هستند، باعث شد که از آن در پزشکی برای تمیز کردن زخم ها و درمان بیماری استفاده شود.

اسفنج های دریایی در طول تاریخ توسط زنان به عنوان تامپون استفاده می شد و هنوز هم به عنوان جایگزین ارزان تر و دوستدار محیط زیست برای اسفنج های فیبر استفاده می شود با این حال، محققان استفاده از اسفنج‌های دریایی را به‌عنوان تامپون توصیه نمی‌کنند، زیرا ممکن است حاوی کثیفی و میکروارگانیسم‌ها باشند، به خصوص اگر ضدعفونی نشده باشند.

در عهد جدید، یک سرباز رومی به عیسی مسیح اسفنج مقدس آغشته به سرکه در نوک نیزه اش پیشنهاد می کند تا عیسی در طول مصلوب شدن خود بنوشد.

اسفنج های مصنوعی تنها پس از اختراع پلی استر در دهه 1920 و تولید تجاری فوم پلی اورتان در سال 1952 امکان پذیر شد.