بازیافت بطری پلاستیکی یک و نیم لیتری خانواده ای را میلیاردر کرد

بازیافت بطری پلاستیکی یک و نیم لیتری نوشته تام وست گیت 1 مه 2010 عدل قوطی های فشرده

بازیافت بطری های پلاستیکی از رفتن پلاستیک به محل دفن زباله جلوگیری می کند، در مصرف انرژی صرفه جویی می کند و وابستگی ما به نفت را کاهش می دهد. اما برای قرار دادن دوباره بطری در قفسه سوپرمارکت چه باید کرد؟

جداسازی انواع مختلف پلاستیک تنها یکی از چالش های بسیاری است که صنعت بازیافت با آن مواجه است… یک لکه کوچک سیاه در یک بطری PET بازیافتی آن را به قدری ضعیف می کند.

که وقتی با نوشیدنی گازدار پر شود می تواند منفجر شود، و فقط یک بطری PVC در یک دسته از مواد پلاستیکی. 10000 بطری PET می تواند کل دسته را خراب کند. یک تجارت پیچیده است.

سیستم های جمع آوری کارآمد و اطلاعات در مورد ویژگی ها و کیفیت جریان زباله های پلاستیکی ثانویه جمع آوری شده برای توسعه اقتصادهای دایره ای از اهمیت اساسی برخوردار است.

به منظور ارزیابی اثربخشی اجرای سیستم‌های جمع‌آوری جداگانه برای بسته‌بندی‌های پلاستیکی، به‌ویژه بطری‌های پلی اتیلن ترفتالات (PET)، ویژگی بطری‌های PET جمع‌آوری‌شده در ظروف مش خیابانی در شهر پرم روسیه مورد مطالعه قرار گرفت.

سهم فراکسیون های خارجی ارزیابی شد و تمایز بر اساس حجم، نوع محصول، حضور برچسب، شکل، محتوای ناخالصی های جامد و مایع و رنگ انجام شد.

این نتایج نشان می دهد که ترکیب PET در فصول مختلف بسیار مشابه است، علی رغم این فرض که مصرف بطری های PET در فصول بهار و پاییز متفاوت است. در ظروف توری، با توجه به اینکه فقط بطری های PET باید جمع آوری شود، تا 34 درصد از اقلام اشیاء خارجی بودند.

در هر جریان بعدی بطری های PET، نسبت بطری های شفاف غالب بود. بین 31 تا 70 درصد بود. بر اساس نتایج آزمایش، تقریباً تمام دسته‌های بطری PET دارای شکل استاندارد بودند.

به جز بسته‌بندی برای محصولات غذایی و مواد شیمیایی خانگی که در آن ۲۶ تا ۲۷ درصد بطری‌های PET شکل غیر استاندارد داشتند.

نتایج در مورد ویژگی‌های بطری‌های PET جدا شده از منبع برای طراحی و اجرای مجموعه، فن‌آوری‌های بازیافت، تسهیلات جداسازی ثانویه، اقتصادی بودن طرح‌های بازیافت و ماشین‌های فروش معکوس برای جمع‌آوری مواد، اساسی است.