بازی فکری برای کودکان

بازی فکری  و بازی فکری حرکتی برای یک کودک نوپا سرگرم کننده است، اما همچنین ضروری است! کودکان برای اکتشافات، درک دنیای اطراف و رشد خوب نیاز به بازی دارند. به لطف بازی، او چندین مهارت را توسعه می دهد.

بازی فکری

اسباب بازی 

اثرات مثبت بر توسعه با بازی فکری

از سنین پایین، بازی فکری خارجی جدید یا قدیمی می توان سرگرم کننده باشد که کودک نوپا شروع به یادگیری در سرگرمی می کند. این بازی تاثیرات مثبتی در تمام مراحل توسعه آن دارد. به عنوان مثال در مورد:

رشد حرکتی و حسی
وقتی کودک از دستکاری اشیا، نگاه کردن به آنها و گذاشتن آنها در دهان خود لذت می برد، رنگ ها، بافت ها، اشکال، صداها و مزه ها را کشف می کند. با بزرگ شدن، بازی های او به او فرصت دویدن، پریدن، سالتو و پرتاب توپ را نیز داد. این باعث تقویت عضلات و مهارت های بدنی او می شود.

رشد فکری با بازی فکری

این بازی همچنین تفکر و توانایی حل مشکلات را توسعه می دهد. به عنوان مثال، وقتی کودک از صدا دادن با اشیاء یا انداختن مکرر مکعب ها لذت می برد، به تدریج می فهمد که ژست او نتیجه می دهد. بازی فکری همچنین خلاقیت و تخیل را تقویت می کند. مثلاً وقتی کودکی با مجسمه هایش داستان اختراع می کند، اینطور است.

رشد اجتماعی با بازی فکری
بازی به کودک و بازی فکری خارجی اندروید این امکان را می دهد که یاد بگیرد با دیگران زندگی کند. هنگام بازی با کودکان دیگر، کودک نوپا یاد می گیرد که به اشتراک بگذارد، به نوبت قرار بگیرد، سازش کند و حرف های کوچک را حل کند.
توسعه زبان او
هنگام بازی، کودک یاد می گیرد که کلمات جدید را بیان کند، ایده های خود را بیان کند و خود را درک کند.

بازی فکری

تشویق کودک به بازی فکری

بازی برای کودک یک فعالیت طبیعی است، او خود به خود بازی می کند. با این حال، ممکن است کودک نوپا وقت کافی برای سرگرمی نداشته باشد زیرا اغلب اوقات برنامه بسیار منظم خانواده ها فضای کمی برای بازی باقی می گذارد. در اینجا ایده هایی برای ترویج بازی روزانه با کودک شما وجود دارد.

به کودک خود فرصت دهید تا هر چه بیشتر بازی کند و به او زمان دهید تا این کار را بدون وقفه انجام دهد.
اسباب‌بازی‌ها و لوازم جانبی مختلفی را در اختیار او قرار دهید که با آن‌ها سرگرم شود (مانند تشک‌های فعالیت، مکعب‌ها، بلوک‌ها، حیوانات عروسکی، توپ‌ها، گل رس مدل‌سازی، شخصیت‌های کوچک، ظروف پلاستیکی، جعبه‌های مقوایی، کوسن‌ها، ماشین‌های اسباب‌بازی، لباس‌ها و غیره) که فروش بازی فکری امروزه بسیار زیاد شده است.

به کودک خود فعالیت های مختلفی را در مکان های مختلف پیشنهاد دهید تا به او فرصت بازی فکری به روش های مختلف را بدهید (مانند بازی در شن، برف بازی، بازی با کودکان دیگر، انجام کاردستی، ساخت موسیقی، رقصیدن، لباس پوشیدن و غیره).

بازی فکری ماجراجویانه

اغلب با فرزندتان بیرون بروید. وقتی بیرون بازی می‌کند، بچه‌ها بیشتر حرکت می‌کنند، ریسک‌های کوچکی می‌کنند، چالش‌ها را قبول می‌کنند و اعتماد به نفس پیدا می‌کنند.
اجازه دهید فرزندتان آزادانه به تنهایی یا با کودکان دیگر بازی کند. هنگامی که تصمیم می گیرد چه چیزی را می خواهد بازی کند و چگونه بازی کند، خلاقیت و توانایی خود را برای حل مشکلات توسعه می دهد.
هنگام بازی فکری با فرزندتان از تحمیل قوانین خود بپرهیزید. وقتی به او اجازه می دهید نمایشنامه را کارگردانی کند، کودک شما استقلال و اعتماد به نفسش را تقویت می کند.