با استفاده از عسل طبیعی سراب بهترین مرطوب کننده صورت را بسازید

عسل طبیعی سراب به بهترین وجه به عنوان عسل «همانطور که در کندو وجود دارد» توصیف می شود با استخراج عسل از لانه زنبور کندو و ریختن آن روی پارچه مشبک یا نایلونی عسل از ناخالصی هایی مانند موم زنبور عسل و زنبورهای مرده جدا می شود.

پس از صاف کردن، عسل خام بطری شده و آماده می شود از سوی دیگر، تولید عسل معمولی شامل چندین مرحله دیگر قبل از بطری شدن است – مانند پاستوریزه کردن و فیلتر کردن.

پاستوریزه کردن فرآیندی است که با اعمال حرارت زیاد مخمر موجود در عسل را از بین می برد. این به افزایش عمر مفید کمک می کند و آن را صاف تر می کند.

همچنین، فیلتراسیون ناخالصی‌هایی مانند زباله‌ها و حباب‌های هوا را از بین می‌برد تا عسل برای مدت طولانی‌تری به صورت مایع شفاف باقی بماند. این از نظر زیبایی شناختی برای بسیاری از مصرف کنندگان جذاب است

برخی از عسل‌های تجاری به‌علاوه با انجام اولترافیلتراسیون فرآوری می‌شوند. این فرآیند آن را برای شفاف‌تر و صاف‌تر کردن آن بیشتر می‌کند، اما می‌تواند مواد مغذی مفیدی مانند گرده، آنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها را نیز حذف کند.

علاوه بر این، برخی از تولیدکنندگان ممکن است برای کاهش هزینه ها، شکر یا شیرین کننده ها را به عسل اضافه کنند عسل خام و معمولی کاملاً متفاوت فرآوری می شوند.

این می تواند به تمایزهای مختلفی بین این دو منجر شود، به ویژه در کیفیت در اینجا تفاوت های اصلی بین عسل خام و معمولی آورده شده است.

عسل خام مغذی تر است عسل خام حاوی طیف گسترده ای از مواد مغذی است.

تقریباً 22 اسید آمینه، 31 ماده معدنی مختلف و طیف گسترده ای از ویتامین ها و آنزیم ها دارد. با این حال، مواد مغذی فقط در مقادیر کمی وجود دارند.

آنچه در مورد عسل خام بسیار چشمگیر است این است که حاوی نزدیک به 30 نوع ترکیب گیاهی فعال زیستی است. اینها پلی فنول نامیده می شوند و به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند.

بسیاری از مطالعات این آنتی اکسیدان ها را با مزایای سلامتی چشمگیر، از جمله کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و برخی سرطان ها مرتبط کرده اند.