تخفیف 90 درصدی فروش خرما در بازار شیراز متوقف شد

خرما در بازار شیراز میوه درخت خرما است که در بسیاری از مناطق گرمسیری جهان می روید. خرما در سال های اخیر بسیار محبوب شده است.

تقریبا تمام خرماهایی که در کشورهای غربی به فروش می رسند خشک می شوند.

بر اساس ظاهر خرما می‌توان تشخیص داد که آیا خرما خشک شده است یا خیر. پوست های چروک شده نشان دهنده خشکی آن ها است، در حالی که پوست صاف نشان دهنده شادابی است.

بسته به تنوع، خرمای تازه اندازه نسبتاً کوچکی دارد و از رنگ قرمز روشن تا زرد روشن متغیر است. ارقام پر مصرف شامل خرمای مدجول و دگلت نور است.

خرما جویدنی با طعمی شیرین است. آنها همچنین دارای برخی از مواد مغذی مهم هستند و دارای مزایا و کاربردهای مختلفی هستند.

مزیت سلامتی خوردن خرما و نحوه گنجاندن آن در رژیم غذایی مورد بحث قرار خواهد گرفت خرما مشخصات تغذیه ای عالی دارد.

از آنجایی که آنها خشک شده اند، محتوای کالری آنها بیشتر از اکثر میوه های تازه است. محتوای کالری خرما مشابه سایر میوه های خشک مانند کشمش و انجیر است.

بیشتر کالری موجود در خرما از کربوهیدرات ها تامین می شود. بقیه از مقدار بسیار کمی پروتئین هستند. خرما با وجود کالری که دارد، علاوه بر مقدار قابل توجهی فیبر، حاوی برخی ویتامین ها و مواد معدنی مهم است.

دریافت فیبر کافی برای سلامت کلی شما مهم است با تقریباً 7 گرم فیبر در یک وعده 3.5 اونسی، گنجاندن خرما در رژیم غذایی شما راهی عالی برای افزایش مصرف فیبر است.

فیبر می تواند با جلوگیری از یبوست به سلامت دستگاه گوارش شما کمک کند. با کمک به تشکیل مدفوع، حرکات منظم روده را تقویت می کند

در یک مطالعه، 21 نفر که 7 خرما در روز به مدت 21 روز مصرف کردند، در دفعات مدفوع بهبود یافتند و در مقایسه با زمانی که خرما نمی‌خوردند، افزایش قابل توجهی در حرکات روده داشتند.

علاوه بر این، فیبر موجود در خرما ممکن است برای کنترل قند خون مفید باشد. فیبر هضم را کند می کند و ممکن است به جلوگیری از افزایش بیش از حد قند خون بعد از خوردن غذا کمک کند

به همین دلیل، خرما دارای شاخص گلیسمی (GI) پایینی است که میزان سریع افزایش قند خون شما پس از خوردن یک غذای خاص را اندازه گیری می کند.