خرید لوازم فکری و سرگرمی

هدف والدین از خرید لوازم فکری برای کودکان خود چه می باشد؟ آیا می توان اسباب بازی فانتزی که به سرگرمی کودکان کمک می کند را تهیه نمود؟

والدین با خرید اسباب بازی مناسب و نیز تهیه لوازم فکری به رشد روز افزون آنها کمک فراوانی می کنند. از خرید اسباب بازی باید به هدفی رسید.

لوازم فکری و سرگرمی کودک باید دارای ویژگی هایی باشد. اولین چیزی که باید در خرید این لوازم دقت نمود این است که باید متناسب با سن و علاقه کودک باشد تا به توانایی ذهنی و رشدی او پاسخگو باشد. به گونه ای باشد که کودک با میل و رغبت تمام به بازی کردن با آن بپردازد و در حین بازی لذت کامل را ببرد.

این لوازم باید طوری باشد که مانند درس به کودک تلقین نشود تا او را از ادامه بازی منصرف سازد. هر کودک متناسب با سنش تمایل دارد که با گونه ای از اسباب بازی ها بازی کند.

به طور مثال کودکان 6 تا 18 ماه دوست دارند که اشیا را با انگشتان خود لمس کرده و یا به دهان خود ببرند. یا کودکانی که در سن 14 ماه تا 3 سال هستند دوست دارند که اسباب بازی فکری رنگینی داشته باشند. کم کم که کودک پا به سن رشد می گذارد باید برای او لوازم فکری و سرگرمی که به رشد ذهنی او کمک می کند، والدینش برای او فراهم کنند.

 

اسباب بازی ویژگی هایی دارد که سبب سرگرمی کودک شده و او را برای مدتی مشغول می کند. اگر وسیله بازی متناسب با سن کودک نباشد اهدافی که برای آن در نظر گرفته شده هرگز تحقق نمی یابد.