ماجرای ده کیلو طلایی که در یونولیت و فوم سقفی منزل زوجی جوانی پیدا شد

در تولید فوم سقفی موارد بسیار زیادی حائز اهمیت می باشد که یک از آنها کف سازی است. ارزیابی عملکرد کف‌پذیری بی‌اهمیت نیست. هنگام مقایسه خواص رزین، می توان انتظار داشت که PET عملکرد مکانیکی و حرارتی برتر و همچنین مقاومت شیمیایی و شعله ای را نسبت به PS ارائه دهد که منجر به کاهش نیاز به مواد افزودنی می شود.
با این حال، PET مدت‌هاست که به دلیل قدرت ذوب پایین آن یک چالش در کف‌سازی بوده است. به همین ترتیب، ویژگی‌های جذب IR PLA ناشی از گروه استر، عملکرد عایق بهتری نسبت به فوم PS  پیش‌بینی می‌کند، اما کف کردن آن به دلیل قدرت مذاب پایین آن دوباره مشکل‌ساز است.
در واقع کف سازی بر قیمت یونولیت سقفی شاهرود و فوم سقفی موثر می باشد و باعث بالا رفتن کیفیت محصول می گردد.
دمای انحراف حرارتی بالای پلی‌بوتن و رسانایی حرارتی پایین آن را به یک کاندید عالی برای عایق‌سازی در جاهایی که مقاومت حرارتی مورد نیاز است، مانند لوله‌های گرمایش شهری، تبدیل می‌کند. با این حال، کف‌پذیری آن به تازگی در حال بررسی است.
فوم
قیمت فوم سرد درجه یک با توجه به معیار های مخالفی از جمله مقدار حرارت به کار رفته در تولید آن تعیین می گردد.
اصول اساسی کف کردن را می توان در ادبیات یافت و شامل جذب عامل دمنده به درون ماتریس پلیمری تحت فشار، و هسته زایی و رشد حباب ها است که می تواند از طریق کاهش ایجاد شود.
برای اطلاع از به روز ترین قیمت فوم می توانید با ما همراه باشید. در فشار یا افزایش دما انتقال جرم از عامل دمنده در محلول پلیمر-گاز به حباب ها وجود دارد که با انجماد یا تبلور پلیمر به پایان می رسد.
این مرحله آخر برای موفقیت فرآیند کف کردن بسیار مهم است، زیرا ساختار سلولی را تثبیت می کند. یک تصویر شماتیک از این فرآیند در شکل 1 ارائه شده است. انجماد یا انجماد با تاخیر یا کند ممکن است منجر به کشیدگی کششی بیش از حد دیواره های سلولی شود که منجر به پارگی و ادغام دیواره سلولی می شود.
  • منابع:
    1. Developing Insulating Polymeric Foams: Strategies and Research Needs from a Circular Economy Perspective
  • تبلیغات: 
    1. بلند ترین سفره های یکبار مصرف را از کجا بخریم؟
    2. چندین ویژگی فیزیکی به شناسایی بوقلمون های وحشی نر و ماده کمک می کند
    3. هزینه تعمیر ماشین اصلاح در سال جدید
    4. با فندق در مدت یک هفته به اندام دلخواه خود برسید