کشمش زرد کاشمر تغذیه هر روز دانش آموزان در هلند است

کشمش زرد کاشمر سرشار از قند و کالری است اما در صورت مصرف متعادل می تواند برای سلامتی مفید باشد. نصف فنجان کشمش حدود ۲۱۷ کالری و ۴۷ گرم قند دارد.

از آنجایی که ممکن است کالری بالایی داشته باشند، توصیه می شود که در روز، یک ¼ فنجان کشمش یا یک جعبه میان وعده کوچک بخورید. این جعبه های اسنک کوچک در اکثر فروشگاه های مواد غذایی موجود است.

کشمش ممکن است مقدار زیادی فیبر در خود داشته باشد که می تواند به جذب مایعات طبیعی موجود در بدن کمک کند. این نوع فیبر فیبر نامحلول در نظر گرفته می شود زیرا برای به دست آوردن حجم به آب نیاز دارد.

این می تواند حجم غذا را در حال حرکت در مجرای روده افزایش دهد و باعث حرکات منظم روده شود و در نهایت به تسکین یبوست کمک کند. فیبر موجود در کشمش همچنین ممکن است به حذف سموم و مواد مضر از دستگاه گوارش کمک کند.

یک دستگاه گوارش سالم ممکن است از بیماری های روده، رشد باکتری ها و ناراحتی ناشی از نفخ جلوگیری کند. مطالعه‌ای در مجله غذای دارویی نیز تأیید می‌کند که افزودن تنها دو وعده کشمش در روز تغییر رژیم غذایی نسبتاً کمی، همانطور که آنها ذکر می‌کنند می‌تواند عملکرد روده بزرگ را بهبود بخشد.

کشمش می تواند حاوی مقدار قابل توجهی آهن باشد که به طور مستقیم به کم خونی کمک می کند. طبق گزارش وزارت بهداشت و خدمات انسانی، نصف فنجان کشمش تقریباً 1.3 میلی گرم آهن دارد که حدود 16 درصد از مقدار توصیه شده روزانه برای مردان و 7 درصد همین مقدار برای زنان است.

کشمش می تواند دارای سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ها باشد که شامل کاتچین ها و فیتونوترینت های پلی فنلی است. این آنتی اکسیدان ها ممکن است در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد، یکی از عوامل زمینه ای اولیه مرتبط با برخی بیماری های مزمن، محافظت کنند. با این حال، شواهد علمی بیشتری برای تأیید این یافته ها مورد نیاز است.